References & Feedback

References

  • BASF SE Ludwigshafen
  • Robert Koch Institut
  • SIETAR Deutschland e.V.
  • EMBA Europäische Medien und Business Akademie, Berlin
  • Boston Scientific
  • Lexmark Deutschland GmbH
  • Microsoft Corporation
  • Berlin British School, Berlin
  • Cultural Awareness International Inc., Dallas, USA
  • Hochschule Bochum
  • Assist GmbH, Paderborn
  • SGL CARBON GmbH
  • Kienbaum Berlin GmbH
  • Oracle Deutschland B.V. & Co KG, Potsdam
  • Dresden International University

Feedback

Alexandra Sips

Soft Skill Trainer, Netherlands

- Feedback for a Webinar "Sales Skills for Intercultural Trainer" for SIETAR Europa


"Thank you so much. Your training was the most relevant and useful I had in a while." 

April 2nd, 2015

Stimmen zum Training

"Kundenakquise für Interkulturelle Trainer"

für SIETAR Deutschland e.V. am 8. März 2014

 

Guten Morgen!

 

Ich wollte mich noch einmal kurz bei dir für den Workshop am Samstag bedanken. Ich habe ein paar wichtige Impulse und Anregungen bekommen, auf welche Dinge ich beim Marketing meiner Dienste achten muss. Im Zuge dessen werde ich auch nochmals mein Portfolio in Bezug auf die Verkaufbarkeit meiner Angebote überarbeiten.

Wünsche Dir eine angenehme Arbeitswoche!

 

Viele Grüße aus dem Süden,

Heide Hindahl

 

---

Liebe Anja,

 

herzlichen Dank DIR - das Seminar mit anschließendem Messebesuch hat mich nachhaltig inspiriert - bin beeindruckt von der Energie, die du da reingegeben und in mir geweckt hast!... 

Sei herzlich gegrüßt und bis bald,

daniela

 

---

Hallo Anja,

 

ganz lieben Dank für das Fotoprotokoll und für dein gesamtes Engagement rund um den Workshop.

 

Mit hat deine Moderation wirklich sehr gut gefallen. Ich selbst mag train-the-trainer gerade mit erfahrenen Kollegen gar nicht gerne. Oft fehlt von deren Seite die innere Erlaubnis, heute mal zuhören und lernen zu dürfen. Oft setzen sie ihre besonders kritische Brille mit der Gewissheit auf, dass sie es sicherlich viel besser machen würden. Und oft driftet die Gruppendynamik bei verschiedenen Themen leicht in Richtung Polarisierung ab, was zuweilen wirklich diplomatische Fähigkeiten von Seiten des Trainers erfordert, die Gruppe nach dem Forming und Storming durch ein von allen akzeptiertes Norming zusammenzuhalten. Angesichts all dieser Klippen fand ich es toll, wie du von Anfang bis Ende die richtige Balance zwischen Struktur und Trainerautorität einerseits und Flexibilität und Eingehen auf die Wünsche der Teilnehmer andererseits gefunden hast. 

 

Obwohl ich die Marketing-Modelle weitgehend kannte, war mir die Übertragung auf den Bereich Interkulturelles Training noch mal wichtig. Ich habe eine ganze Menge Hausaufgaben aus Berlin mitgenommen, die ich in den nächsten Wochen Schritt für Schritt angehen werde.

Ich werde dich jetzt noch auf Xing und Linkedin suchen und wünsche dir noch einen schönen und entspannten Sonntag!

Lieber Gruß vom Rhein in die Hauptstadt,

Jörg

Susanne Braun

Intercultural Trainer

- Feedback after Consulting

 

"I attended one of Anja’s training workshops. The training content was excellent, the format very appropriate and the follow-up on my numerous questions was very reactive and interesting. Anja has a very rare combination of commercial driven and intercultural expertise and know-how. She is highly professional and able to connect to people at all levels. She inspires others to achieve their maximum results and she's a great person to work with and learn from!"

February 16th, 2014

Mina

Relocated Expat

- Feedback after Consulting

 

"Hey Anja,

It was really great meeting you on Tuesday at the G1OBALS meeting. You truly are radiant and full of energy and glad we got to talk. I dunno when will be the next meeting but keep me posted if you can.

Well I'm still desperately looking for a job and I did mean it when I said I would love to do what you guys doing."

March 9th, 2013

Adrian Schlund

Vice President Technology Sales BU Switzerland and Country Leader,
ORACLE Software Schweiz AG
-Reference on Xing-

"Anja is a great person to work with. I've particularly enjoyed her dedication and passion for the business. As a team member she is open and easy to work with. I can highly recommend Anja and look forward to working with her again."  

04 Oct 2011

Prof. Dr. Martina Meyer-Schwickerath

Professorin 

- Feedback zum Kurs "Interkulturelle Kommunikation und Teamarbeit (IKKT)"

"Liebe Anja,

ich freue mich sehr, dass Frau ... ein Praktikum bei Euch machen und Ihre Masterarbeit mit Euch schreiben kann. Super! Ich habe gestern mit ihr ausführlich gesprochen und sie wird sich bei Dir melden.
(...)
Die Rückmeldungen über den Flurfunk zu Eurem Seminar sind sehr gut. Nochmals herzlichen Dank für Dein Engagement.
Herzliche Grüße"
May 24th, 2013

 

Studenten

- Feedback zum Kurs "Interkulturelle Kommunikation und Teamarbeit (IKKT)"

 

(rot = Mittelwert, schwarz = Abweichung der Antworten)
Gesamtbewertung des Seminars. (rot = Mittelwert, schwarz = Abweichung der Antworten)

Luisa

"In dem Seminar wurden interkulturelle Zusammenhänge und die Wichtigkeit der interkulturellen Kommunikation einprägend und anschaulich verdeutlicht. Die Verbindung zwischen Theorie und Praxis waren in dem Seminar perfekt miteinander kombiniert und haben mir tolle Basics und prima Anwendungstipps für internationale Zusammenarbeiten gegeben. Zusätzlich habe ich in dem Seminar eine Sensibilität für die Unterschiede zwischen unterschiedlichen Kulturen entwickelt. Frau Gnädig als Trainerin hat uns Studenten dabei an all ihrer Erfahrung teilhaben lassen und mit Beispielen aus ihrer Praxis das Seminar bereichert. Die intensive Zusammenarbeit mit Frau Gnädig war eine tolle Erfahrung und ein weiterer Schritt in Richtung internationales Arbeiten."

March 27th, 2013


Patrick 

"Das Seminar "Interkulturelle Kommunikation" war eine sehr lehrreiche Erfahrung. Durch die differenzierte Auseinandersetzungen mit verschiedensten thematischen Inhalten und der aktiven Teilnahme an spannenden interaktiven Aktionen hat sich mein Blick auf die Bedeutung interkultureller Kompetenzerlangung nachhaltig verändert. Die Erfahrung wird mir stets in guter Erinnerung bleiben und mir hoffentlich in vielen interkulturellen Begegnungen als Hilfestellung dienen."

March 28th, 2013

 

Larissa

"Obwohl ich schon öfters und auch für längere Zeit im Ausland war, habe ich nach meiner Rückkehr nie meine gesammelten Erfahrungen reflektiert. Durch das Seminar bei Cultics habe ich einen richtigen Anstoß zur Selbstreflexion bekommen. Besonders gut haben mir die praktischen Anwendungen zu den erlernten Theorien gefallen, da man so die Theorien besser verinnerlichen kann."

March 29th, 2013

 

Sabina

"IKKT bedeutet in Übungen und Spielen kulturelle Unterschiede zu erfahren und ein Bewusstsein dafür zu entwickeln, dass alle Kulturen verschieden und alle gleich gut sind. Es geht nicht darum eine Patentlösung für mögliche Missverständnisse oder Konfliktquellen zu finden, sondern diese Vielfalt zu respektieren und aufgeschlossen und humorvoll mit ihr umzugehen.

Das Seminar IKKT hat mit spielerischer Leichtigkeit für kulturelle Unterschiede sensibilisiert und Eigenschaften mit einprägsamen Modellen untermauert.

Das Seminar IKKT:
Spaß * Awareness * Sensibilität * Bewusstsein * Augen öffnen * Lachen * Wissen * Modelle /Dimensionen * Erfahrungen * Gruppendynamik * Lernen

Die verschiedenen kleinen Übungen haben viel Spaß gemacht und gleichzeitig unterschiedliche kulturelle Perspektiven aufgezeigt. Es wurde klar, dass man nicht immer vom selben Standort ausgeht, verschiedene Werte hat und sehr schnell an einander vorbeiredet.
Gleichzeitig wurden verschiedene Rollen im Team durch Gruppenarbeiten verdeutlicht und wie speziell virtuelle Teams interagieren. Dadurch ist der gesamte Kurs während des Seminars eng zusammengewachsen."

April 1st, 2013

 

Kathrin

"Eine Woche Blockseminar „Interkulturelle Kompetenz (Teambildung/Kommunikation)“!
Es gab, bedingt durch vorherige Erfahrungen, nicht nur positive Erwartungen an die Woche. Lange Tage, schwindende Konzentration, stumpfes Lernen. Dieses Seminar hat es geschafft das Thema „Interkulturelle Kompetenz“ der Gruppe jeden Tag aufs Neue facettenreich nah zu bringen. Mit Diskussionsrunden und interaktiven Lerninhalten konnte der Spagat zwischen Theorie undPraxis gemeistert werden. Die neuen positiven Erfahrungen haben die Erwartungen an kommende Blockseminare erhöht."

April 3rd, 2013

Luigi Andrea Raimondi

Group HR Director, GoAdv (business partner)

was with another company when working with me
-reference from LinkedIn-

“Great personality, outstanding commercial attitude, solid professional approach, pristine communication skills. I met her during an intense train the trainer program and it was a real pleasure. She is not only a great commercial person, but she would definitly do great in any "people job", including HR and Training!”

May 27, 2009

Gary Thomas

Trainer International HR

- Feedback zu einer Coaching Session

 

"...nachdem ich 1,5 Tage Sales-Coaching bei Anja neuerdings in Berlin erleben durfte, bin ich mehr als überzeugt von ihren Sales-Skils. Was Andere als Trainingsinhalt prädigen, ist bei Anja eingefleischt. In Sachen 'Sales' können wir alle viel von ihr lernen..."

June 25th, 2012

Matteo Zammattio

Sr. Field Application Engineer, Micron Technology (business partner)

Participant to the Launch of Intercultural Competence for InterNations.org

- was with another company when working with me

- Reference on LinkedIn - 

 

 

“I have participated in the launch event for the InterNations - Intercultural Training rollout with Anja. Two days were packed with demanding exercises showing us how to change perspective and connect easier to other individuals and cultures. I have taken away an intercultural framework that allows to be applied to multiple life situations in a cross-cultural background. I recommend the training to expats, global minds and everyone who likes to connect to other cultures. The training can be easily applied to companies as well, supporting expatriated employees in a foreign country, sales and marketing forces engaged in a multicultural business environment and harmonizing subsidiaries placed in different countries.” 

April 11, 2012 

Certification as Social Media Strategist by Social Media Academy, Palo Alto

Certificate Social Media Strategist
Social Media Strategist Certificate 2011
JPG Image 149.0 KB

As I strongly believe in the sustainable value of Social Media for businesses, I have attended the "Social Media Strategist" certification with the Social Media Academy in Palo Alto, California.

They teach a methodology to tackle the variety of social media tasks across all lines of business within a company.

Tino Albrecht

Systemberater / Sales Consultant, ORACLE Deutschland B.V. & Co. KG
Teilnehmer am Workshop "Interkulturelle Kompetenz"
-Referenz auf Xing-

"Ich arbeite mit Anja bereits seit längerer Zeit regelmäßig zu den Themen Arbeit in interkulturellen/internationalen Teams zusammen, wie auch Social Media. Die Coachings und Workshops sind immer wieder Gold wert für die tägliche Arbeit in einem internationalen Unternehmen - und das obwohl ich mich selbst seit ca. 5 Jahren intensiv mit dem Thema der interkulturellen Unterschiede beschäftige. Ihre Ideen und Kompetenz auf diesem Gebiet helfen mir immer wieder die Herausforderungen eines multinationalen Teams mit Mitarbeitern in Westeuropa, den USA, Rumänien und Indien zu meistern."

9.12.2010

Dirk Jacobs

Program Manager, Oracle Deutschland B.V. & Co KG, 

hired me as an Intercultural Coach in 2010
-reference from LinkedIn-

"Anja did a marvellous job as trainer in an intercultural business session she did for my team. It was a pleasure working with her and the session was a big success with all attendees participating in open discussions thanks to her structured training approach, custom tailored to the needs of workshop participants, her positive charisma and personality, as well as her clear and comprehensible style of communicating and teaching.”

December 6, 2010  

Dr. Jens Hündling
Senior Sales Consultant, Senior Systemberater, Oracle Deutschland B.V. & Co. KG
Participant at "Intercultural Competence" Workshop within Oracle
- Reference on Xing -

 

"I had a great Session with Anja Gnaedig regarding a training on cultural differences in my team. I especially liked the transfer of the discussed difficulties to the real life and how I can manage this within my job. Although I already had some background and attended some sessions on multicultural teams, I still got new insights and new ideas. After training with Anja I was really motivated to try new ideas and tools I learned in her training. Great Job and Thanks a lot!"

4.12.2010

Certificate "The Rise of Africa" Conference by the Institute for Cultural Diplomacy

The year 2010 serves as a milestone in African history, presenting an excellent opportunity to take a look back at the continent's achievements, and consider the next steps for addressing its remaining challenges, along with those emerging on the horizon.

"The Rise of Africa: Innovative Strategies and Progressive Thinking for Africa's Renaissance", will explore the range of new ideas and initiatives being implemented in support of Africa’s development, and assess the challenges and opportunities that will present themselves to the African continent in the near future.

Certificate
ICD - Anja Gnädig.pdf
Adobe Acrobat Document 180.3 KB

Florian Gottschall

Account Manager (Enterprise Sales / Oracle Direct), Oracle Deutschland GmbH

works with me

Referenz auf Xing

 

"Anja Gnädig is working on "usage of social media" in sales environment. There is a lot to do - mostly to explain the advantages of this new way of delivering content. Not everybody is used to today - but lots of people wants to get there. Not to forget: sales has to get there very fast to stay "up to date" with the customers behaviours."   

02.08.2010

Manuel Wolff

student TU Dresden

participant of "Intercultural Competence" at Dresden International University

-reference from Xing-

 

"I took part in the module ‘Intercultural Competence’ by Anja Gnaedig during a project at Dresden International University. This course has strengthen my international awareness. The taught theory beginning with the question “What is culture?” until diverse models (e.g. Hofstede; including different dimensions of conversation) has given me a broaden knowledge of what stands behind intercultural communication. By contributing own thoughts into these models and using them while describing different countries has made me reconsidering about various sterotypes of these countries. Furthermore, I had the chance to experience the gained knowledge in several simulations. They made me aware not only to consider about different communication styles but also about the so called “equal or common starting point” of a conversation.
For gaining a deep insight of the broaden field of intercultural communication I would like to thank Anja Gnaedig and wish her all the best."

22.12.2009

 

Thierry Ondet

Sales Director, Oracle Corporation (colleague)
managed me
-reference from LinkedIn-

“Working with Anja was always very enjoyable. She is a great professional, very creative and committed. We worked together in a multicultural environment. It is an area where Anja excels. She has a rare ability to understand, adapt and work with many cultures, many nationalities. She was often able to "build bridges" fostering a good collaboration where the task seemed initially arduous. I am sure that using these assets, she will make her new venture as a consultant very successful.”

January 5, 2010

 

Certification for Intercultural Business Trainer/Moderator® by Stöger & Partner

Cerftificate IBT-M.pdf
Adobe Acrobat Document 45.7 KB

Kathrin Pantle

Delegation Consultant, AREVA NP GmbH (business partner)
was with another company when working with me
-reference from LinkedIn-

“Anja and I me met in the training to become certified ‚Intercultural Business Trainer/Moderator’ by Gary Thomas from Stöger&Partner which is entirely done in the Englisch language. In the course of the training and the numerous practical units I perceived Anja as an incredibly structured trainer combining her profound know-how on sales with her very positive and pleasant personality to achieve both best results regarding learning effect and practical relevance for her trainees and a maximum return on investment for her clients. Being confident in using the English language just like a second mother tongue, Anja manages to excite her multicultural audience and perfectly embodies the content of her own trainings: being successful in intercultural business. It was a pleasure working with Anja and I wish her all the best for her future career whichever path she follows!”  

June 7, 2009

 

Frank Wickertsheim
Senior Vertriebstrainer und Berater, Bonner Akademie GmbH
-Referenz aus Xing-

 

"Im Rahmen eines Alumni-Treffens nahm ich an Anja Gnaedigs Seminar "Intercultural Sales" teil.
Es bot einen hervorragenden Überblick über den gesamten Verkaufsprozess und -Kreislauf.
Ein Telefontraining konnte direkt ins Deutsche Bank Coaching übertragen und erfolgreich angewendet werden.
Ich freue mich schon auf Ihre nächsten Trainings!"

12.12.2009

 

Silvia Marhenke
Personalentwicklerin, Scout Consulting
-Referenz aus Xing-

 

"Ich lernte Anja Gnädig als Coach in meinem Einzelcoaching zum Thema "Basiskenntnisse Interkulturelles Training" kennen. Es war ihre anspruchsvolle Aufgabe, mir Inhalte präzise, ausführlich und gleichzeitig in komprimierter Form in kurzer Zeit nahezubringen.Dies hat sie auf ihre sehr sorgfältige, methodisch abwechselungsreiche und fachlich sehr versierte Weise hervorragend geschafft. Ausgesprochen ruhig, verbindlich-freundlich, mit Begeisterung für das Thema und Raum für Diskussionen und Fragen zulassend, fühle ich mich sehr gut vorbereitet. Anja Gnädigs Gewissenhaftigkeit und Kompetenz wurde auch dadurch deutlich, dass sie Antworten auf wenige Fragen, die sie nicht sofort hatte, mir umgehend und inhaltlich sehr fundiert, nachlieferte. Ich freue mich, Anja Gnädig empfohlen bekommen zu haben." 

27.11.2009

 

Magdalena Misleanu

International Account Manager, Oracle Deutschland Gmbh (colleague)
worked directly with me

-reference from LinkedIn-


“Anja and I have been working in the same team for 16 months now. One year ago she took the responibility of Business Development Manager (marketing) within the International Accounts Sales Group. Anja is an outstanding colleague, probably one of the most efficient and organized I have worked with so far. The client and product focused campaigns she organized for our 50 international customers together with the timely and relevant information she constantly communicates to each sales rep contributed substantially to the good results of the sales team. It is worth pointing out that her current job needed to be built up and established from scratch, as the position did not exist before. It is Anja's dedication and hard work that made it an important part of our daily interactions with customers.”

May 27, 2008

 

Please also visit us on: